torsdag, august 25, 2005

foreldremøte og valg

I dag hadde vi foreldremøte. Jeg trodde foreldremøte var noe en hadde på skolen jeg... Og det er det nok, men i dag hadde vi foreldremøte i kirka. Det var et par av foreldrene til noen av ungdommene jeg er pastor for, som mente at det var en bra ting. Og helt ærlig var jeg helt enig med dem. Derfor arrangerte vi foreldremøte i dag. Er ikke så mye mer å si om det, enn at det var bra :)

Altså dagens lærdom: foreldremøter er en bra ting (jeg fikk liksom et litt annet inntrykk da mine foreldre gikk på slike møter på skolen min...)

Så var det valget. Egentlig kom det før foreldremøtet, faktisk rett etter jeg og kollega monica hadde spist lunsj med ungdomspastoren i pinsemenigheten her i byen. Pinsemenigheten her i byen har det klingende navnet salen. Med en N i slutten, i steden for det kristelige navnet Salem... Men jeg tror de klarer seg fint for det! Uansett er det enklere å forstå hva en sal er, enn TABERNAKLET. Tror jeg skal ta en liten spørreundersøkelse på ungdomsklubben vi driver, for å finne ut hvor mange som vet hva et tabernakel er. Jeg er glad de bare kaller det tabben jeg!

Ganske utrolig at jeg klarer å rote meg så lett bort. Det jeg skulle skrive var at jeg var og stemte i dag. Forhåndsstemte. Siden det er så hemmelig valg, så skal jeg jo ikke røpe hva jeg stemte. Det er jo bare mitt eget valg. Men jeg stemte KRF, og gå du hen og gjør likeså! (som Jesus også ville gjort...)

Ja, det var den dagen. I morgen startet ungdomsklubben. Vi skal ha en navnekonkurranse for å finne ut hva den skal hete fremover. Foreløpig ligger Tabben bra ann. Men det skal jeg skrive mer om en annnen gang

-r

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Blir nesten imponert over hvor mye du har fått skrevet her, jeg.
Selv hadde jeg nok gitt meg etter et avsnitt eller to :\

Men ja. Så var det ungdomsgruppa, da. Også kjent som tabben, eller rettere sagt, BARE kjent som Tabben.
Tingen er at det er det navnet ungdomsgruppa har fått med tiden blant ungdommen. Kort og greit, og minner folk om hvor det faktisk er vi holder til, nemlig Tabernaklet, ikke sant?
Fjorårets medlemmer var enige om at Tabben var det navnet de ville ha på ungdomsgruppa, det ble diskutert senest denne våren.
Og personlig er jeg heller ikke i tvil om det er det jeg vil fortsette med å bruke.. Så hvor aktuelt det blir å bytte navn kan vel diskuteres?

11:12 p.m.  
Blogger pastor-roald said...

Siden du er den første (-og eneste) som har kommentert blogen min, så kommer du nok til å få det som du vil :)

-særlig siden du også har blitt leder på JUBA!!

10:33 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Vel.. tror at jesus ville stemt på RV jeg da.. så jeg kommer til å gjøre som jesus.. hehe.. KRF.. jesus ville ikke stemt krf..

Dette sier jeg selvsagt bare for å få opp adrenalinet i Roald.. jeg kommer nok ikke til å stemme i år heller..

1:53 p.m.  
Blogger pastor-roald said...

valget blir ikke lenger kommenter på denne bloggen, det gjør meg bare i dårlig humør.... :p

5:08 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home