lørdag, juli 21, 2007

Sola skinner igjen

Selvsagt skinner ikke sola.
Etter å ha tilbragt en noe laber sommer på sørlandet, ville jeg ikke sittet inne, om sola skinte.

Nei, dette har vært en sommer som ble noe annerledes enn jeg hadde tenkt.
Nå har jeg ikke gjort spesielt mye siden februar.
Med ikke spesielt mye, mener jeg særdeles lite.
Hadde sett frem til en sommer med sol, bading og is-spising...

1 juli 2007 var en stor dag i mitt liv.
En merkedag.
En tung bør ble tatt av mine skuldre.
Stramme bånd ble løsnet.
Hmmm...
kanskje litt overdrevent, men min lillebror overtok gården hjemme på Sikvaland. Jeg har sagt fra meg min odelsrett
http://no.wikipedia.org/wiki/Odelsrett

Er litt rart også. Selv om jeg nok ikke har særlig anlegg for å drive med dyr, så har jeg jo vokst opp på stedet.
Jeg har nå et mindre valg til å finne hva jeg skal bedrive livet mitt med.
Er litt som å sage av en grein på treet. En grein jeg ikke sitter på, med dog en grein...
I alle tilfeller er hvertfall min kone svært glad for det som har skjedd!

-hun har nok ikke akkurat sett for seg et liv som bondekone... :)

Så ting har nok blitt til det beste.
Senere i dag reiser vi til Sikvaland -så får se om jeg kjenner igjen mitt bardomshjem, etter noen uker i lillebrors eie...


Jeg har fått en del kommentarer på min forrige post. Det har jeg satt veldig stor pris på.
Hyggelig å høre at noen bryr seg om en.

Jeg ble friskmeldt 2 juli.
Gleder meg til å begynne å jobbe igjen.

Sola skinner igjen.

3 Comments:

Blogger Fredrik K said...

Når kan eg komma på besøk?:D

Eg kan faktisk se for meg deg som bonde. Såvidt.

6:05 p.m.  
Blogger pastor-roald said...

vi er i halden igjen fra og med 14...
Skal på vegårshei, skal du?

Og helga 17-19 ser det ut som jeg er hjemme alene, kona sliter fortsatt på salt.. :)

da må du gjerne komme!

9:05 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Du er værre blogger enn meg du :p
Nå må du skrive litt om hva som skjer... hvis ikke kan det jo hende at vi må prate sammen for å holde oss oppdatert, og det er jo helt ut!

9:53 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home